Det här med att komma hem


Ibland, ibland tänker jag att jag borde lämna det här bakom mig för en stund. Jag tänker på hur det skulle kännas att sätta mig på bussen och gå av där jag kan varenda plats, där varje ställe associeras med ett minne. Jag tänker på hur det skulle vara att promenera längs vägarna där jag promenerat flera gånger förut. Bland ängar, höstiga träd och kor i hagarna utan en annan människa i sikte. Jag tänker på vad jag skulle göra, hur jag skulle måla akvarell varje dag, hur jag skulle åka och hälsa på hundarna, ha picknick i skogen och fundera över vad jag ska göra av mitt liv. Det är sju timmar mellan det och det här, men jag tror inte att jag är redo. Inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0