En lista

Lördag kväll och inte mycket att göra. Vänner är bortresta, umgås med sina pojkvänner eller jobbar. Fyller tomrummet med en lista som säkert återfinns på flera andra bloggar. Jag får hoppas att svaren inte är likadana i alla fall. Håll till godo.

Jag är för tillfället:
Mitt emellan pigg och trött. Inte så trött att jag vill sova men inte så pigg att jag orkar ta tag i något.

Jag är duktig på:
På att lyssna och att ge rätt så bra råd, skriva långa sms till människor jag tycker om,
laga mat (mest rätter som innehållerpotatis, pasta eller kyckling), komponera ihop fina outfits,
skriva och göra tidnings-layouter. 

Jag tycker inte om:
Okänslighet, elakhet, stressiga miljöer och matematik.

Jag är dålig på:
Tekniska saker, att räkna matte och att släppa taget.

Jag brukar:
Dricka kaffe med vänner på café, fotografera, planera för framtiden och hoppa på saker
jag känner mig osäker på och tänka att "det löser sig". Detta slutar alltid med att jag
drabbas av en smärre panikattack när dagen kommer då det hela ska genomföras.

Jag läser:
Mycket Twilight och Harry Potter på senaste tiden. Annars alla Marian Keyes och Ulf Lundells
romaner, Jack Kerouacs På Väg, Per Hagmans Cigarett, Pool och Volt. Utöver det läser jag nästan
alltid Metro och DN eller SVD när jag kommer över dem.

Jag är:
Extrem tryggetsnarkoman när det kommer till vissa saker. Har till exempel väldigt svårt
för att se nya filmer utan ser gärna samma om och om igen. Samma sak med böcker.
Väldigt tråkig egenskap.

Jag gillar:
Att gå på restaurang, gittarspel, dansa mitt i natten, läsa böcker och diskutera politik.

Jag sjunger:
Nästan aldrig men skulle vilja.

Jag önskar:
Att vintervädret inte kommer och att jag kommer in på utbildningen jag har sökt.
Sedan önskar jag att mina nära och kära är friska och lyckliga.

Jag pratar:
Mycket med Hanna, Adam och med mamma.

Jag är beroende av:
Kaffe och sociala medier.

Jag har på mig
:
Slitna blåjeans och stor grå t-shirt.

Jag dricker:
Citronvatten, mjölk, kaffe, coca cola, juice och vin.

Jag lyssnar:
Mest 60- och 70 tal. Mycket Dylan, mycket Springsteen men det går i vågor.
Låten jag spelar mest just nu är American Pie av Don Mclean.
Dansar gärna till 80-talshits.

Jag blir arg:
När jag känner mig frustrerad, när människor och djur far illa
och när jag gör dumma saker som man helst vill glömma.

Jag är rädd för:
Döden, ensamhet och spindlar.

Jag kan inte förstå:
Varför vissa människor vill behandla andra illa.

Jag är uppväxt:
På Öland.

Jag har:
För mycket kläder men inte så många skor.
Inga tatueringar men fyra hål i öronen.

Jag ska:
Bli bättre på att leva i nuet.

en superstulen lista.


Jag heter

Kommentarer
Postat av: Leone

Åh vilken fin lista, kan jag få fylla i den på min blogg? Jag länkar gärna till din.

2011-12-30 @ 21:47:04
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0